Etiketter

,

Känner mig lite pysslig idag. Hängde först upp en blomlåda (med murgröna och calendula) utanför mitt fönster och var sedan uppe på husets stora terrass och oljade in 5 bord tillsammans med en av mina grannar. Det var skönt i solen och tog max en halvtimme. Är fast besluten att inte bli en av dem som bara klagar på att saker inte blir gjorda utan att någonsin lyfta ett finger själv eller ens erbjuda sig att göra det. För en vecka sedan sa en person till mig att det var ”skandal” att ”någon” inte tog hand om borden bättre. (Högröd i ansiktet och nästan skrikande. Jag sa väl: ”eh… ja.” Jag tänkte: Här har vi någon som verkligen vill ge ordet neurotisk ett ansikte...) Hen satt i alla fall ute på terrassen hela tiden när vi stod och penslade. Jag hade lagt fram ett gäng penslar, för att visa att det fanns om någon mer ville hjälpa till. Ingen anmälde sig…

Väntar nu på att ”någon” ska klaga över att det ligger tidningspapper utbrett under borden eller att de är oljiga så att man inte kan sitta vid dem eller att vi gjort på fel sätt.

Om det bryr jag mig ungefär så här mycket:

mqs0O

 

 

