Etiketter

I en grupp där jag är med frågade en stackars människa vad hon skulle göra för att få  mindre valkar i långklänning. Folk gick i taket, gruppen är väl tänkt att vara kroppspositiv och där om någonstans ska man väl få lov att slippa diskussioner om hur man ska se smalare ut. Självklart började någon prata om shapingunderkläder och då gick jag i taket.

Shapingunderkläder är något slags tortyrredskap, imho,  som förmodligen någon sadistisk jävel hittat på. Får man inte misshandla kvinnor öppet kan man ju hitta på sätt att få dem att plåga sig själva.

Jag säger ingenting om dem som verkligen gillar att ha på sig saker som sitter åt så det gör lite ont och blir lite svårare att andas. Alla har vi väl våra kinks, men  så kom för fan inte och säg att du har dem för att det är ”det är så bekvämt”. Varför inte gå all the way och köpa något tajt i läder, lack eller latex nästa gång i stället för att halvmesa med lite nylon som bara kommer att ge dig skavsår? Säger du att du har dem för att se smalare ut, eller förlåt ”få en rakare siluett”, sorry baby, men det kommer aldrig att hända. Det enda som kommer att hända är att du ser något förstoppad ut och förmodligen var just det inte den look du var ute efter. Och den där klänningen du inte kände dig bekväm i kommer aldrig att bli det, vad du än tar på dig över eller under den. Oavsett hur snyggt ett plagg än är, känns det inte bra på kommer det aldrig att kännas bra. Kalla det inte ”räddningen eftersom kläder ofta inte är sydda efter ens kroppsform”. Och då är ju en rimlig lösning att göra om kroppen så den passar kläderna… inte att köpa kläder som passar…

Om det är mycket svengelska i detta inlägg beror det på att jag lyssnar på fråga P3 där programledaren just sa ”jag vill ju inte offenda någon”. Coolt. Nej, på allvar. Det gör mig förvånansvärt lite, kanske för att personen inte verkar tillgjord eller dum i huvudet. (Och det handlar ju inte om språk, utan om Cosplay i det här fallet.)

doirgere_arlette

Gör om mig.

 

