Etiketter

Det har blivit mycket teknikköp på sistone. Var och köpte en ny mus idag (”jag trodde du sa att du skulle köpa snus”, sa den något döva modern i telefon. Ja.Det också.) En ergonomisk. Mus. Inte snus. Snus är sällan ergonomiskt, vad jag vet. Min gamla halvtrasiga mus får vara reserv. Nu blev det en variant som förhoppningsvis gör att jag slipper få ont i handleden när det blir mycket jobb. Passade också på att skaffa en avlång gelefylld tygklump som handlederna ska vila på när jag skriver. Det funkar väl sådär. Är inte van vid att hålla händerna så, därför blir det plötsligt s¨kslt m’r nöt hag skriver.

Fast konstigt nog verkar jag också har lite socialt liv. Jag kan fortfarande bli alldeles förundrad över den saken. Periodvis har jag känt mig som en eremit utan kontakt med omvärlden annat än genom datorn (hikomori heter det i Japan). Det gör jag inte lika mycket längre.  Kan bero på att jag bor på ett ställe där man plötsligt kan hamna på någons balkong med ett glas vin i handen och ha intressanta politiska diskussioner en sommarkväll som den här.

