Etiketter

 

cover-signs-of-stress-at-work

Skickat iväg jobbet från helvetet idag. Är otroligt tacksam om jag aldrig mer behöver skriva compliance, alottment, thus, moreover, heightened, weighting, societal, etc. etc. etc. Kräks på formellt språk. Som tur är kommer nästa uppdrag att vara av en helt annan art.

Lyfter blicken från skärmen och ser mig omkring. Inser att jag behöver hjälp. Eller jag behöver fan omhändertas. Det är väl bra med total koncentrationsförmåga och sånt inför deadlines, men nu står det ett antal smutsiga tallrikar, muggar och glas och trängs på skrivbordet. I köket finns det inga rena kaffekoppar eller glas och man undviker gärna att komma nära diskhon där förmodligen mögel bildat nya livsformer/civilisationer. Papperskassarna som Mathem kom med för en vecka sen står fortfarande kvar på golvet (jag satte in färskmaten, någon liten självbevarelsedrift har jag trots allt). Men som sagt, jag borde nog egentligen förbjudas för att det stökar till sig så här varje gång jag har en större deadline är inte riktigt friskt. Kan man få hemtjänst pga tidspressad blindska? Skämt åsido, kanske ska ringa Hemfrid och fråga om de kan komma och diska när jag har mycket jobb? Fast för att våga släppa in någon här måste jag ju städa/diska först…  Som min mormor som försökte kliva upp på en stol på svårt reumatiska ben för att damma av taklampan en gång när jag var där. Jag erbjöd mig att göra det och undrade varför, hon hade ju trots allt hemtjänst. ”De kommer hit i morgon , och jag vill inte att det ska vara dammigt då” var svaret.

Dessutom är jag pricipiellt mot rut av princip.Så det är bara att bita i det sura äpplet och börja skotta sig fram. Sedan kanske ta en dusch (Vadå? Jag duschade faktiskt i fredags…). Nåja, diskning kanske kan vara lite meditativt även i hemmiljö…

 

