Etiketter

Roligt talesätt. Men ibland passar det verkligen in. Som idag. Uppe med tuppen (vi kör talesätt rakt igenom idag, tycker jag), eller snarare klockan 8, en söndag! Det är orimligt tidigt, speciellt när man var uppe sent på lördagskvällen (den kväll de svaga kallar natt)  och jobbade. Fast det var skönt att göra något som inte handlade om att tänka, formulera sig och slå upp saker. Jag skar lax till 60+ personer för ugnsstekning och hjälpte till med en massa andra saker. Efter själva lunchen fortsatte jag med att köra en restaurangdiskmaskin i flera timmar. Lite meditativt. I stället för att fundera över livets allmänna jävlighet kunde jag bara koncentrera mig på att sortera, ställa upp, skjuta in och ta ut mängder av tallrikar, glas, vinglas, bestick, grytor, bleck och skålar. Det var riktigt skönt.

”Måste du verkligen göra det här,” frågade någon vänligt. ”Kan ingen annan byta av dig?”
”Det här är min mindfulness”, sa jag. En annan person, som stod bredvid, snörpte lite på munnen då, sedan kom jag ihåg att hen är mindfulnesskonsult, så det kanske var lite oförskämt sagt av mig. Även om man tycker att en del yrken verkar helt meningslösa behöver man ju inte tala om det för någon som jobbar med sådant. Eller också fick hen en ny affärsidé…

commercial_dishwasher_pot_wash_sink_racking

Min nya yogamatta.

 

