Etiketter

I min värld var det ofta de sista dagarna innan deadline, när man ibland fick jobba dygnet runt, sova 20 minuter i stöten på en soffa och hälla i sig hinkvis med kaffe för att hinna med när saker skulle skickas till tryck. Men det där blev lite enklare med åren och tekniken underlättade en hel del. Tyckte det var rätt skönt att slippa den där superstressen.

På vanliga jobb i mediesvängen är det oftast inte så längre. Men i frilansvärlden verkar det bli hell week lite då och då tycker jag. Som relativt nybliven frilansare kan man inte tacka nej till jobb, så det är bara att ta ett djupt andetag och jobba på.

7066766269_8e6c38ed2a_bDet är skönt när det är över, men det frestar på. Inte bara fysiskt, utan också på den allmänna trevnaden här i kontoret/bostaden. De senaste dagarna har jag levt på ett paket tomater och ett paket färdigstekta köttbullar. Att till exempel laga mat, eller ens göra en smörgås var inte att tänka på.

Trodde verkligen att jag planerat så bra, hade räknat på timmar, skrivhastighet och sådantoch hur länge jag skulle behöva sitta varje dag. Men jag hade glömt att räkna med att jag skulle jobba i ett nytt verktyg. Inte så svårt, egentligen, men i och med att det är uppdragsgivarens verktyg och jag inte ens kan rätta till inställningar som gjorts med andra delar av kroppen än hjärnan, ursäkta franskan, så har det tagit mycket längre tid.

 

 

 

