Etiketter

Inte nog med att jag var tvungen att byta dator på grund av plötslig macdöd, utan nu la skärmen av också. Som tur är hade jag en liten (nåja, 19 tum…) gammal skärm i garderoben så att jag åtminstone hjälpligt kunde fortsätta jobba. Den var däremot inte så kul för ögonen, som började rinna och klia efter en timme. Insåg att med så mycket jobb som trillat in just nu så skulle det bli outhärdligt att sitta 8-10 timmar om dagen framför den.

SE790C_005_R-Persp_3145315b

Inte min. Skärmen ska ju helst inte vara så stor att man måste springa runt i rummet för att hitta saker på den…

Så det var bara att bita i det sura äpplet och åka till webbhallen för att handla en ny. Bytte upp mig från 22 till 24 tum, den känns mycket större, kom dessutom undan ganska billigt. Och killen bakom disken var ovanligt trevlig. Har inte jättebra erfarenhet av Webbhallen… En gång var jag där med en vän och skulle handla en hårddisk, den försäljaren ville inte ens titta på mig utan vände sig till mitt sällskap och svarade på frågor som jag ställt. Men jag är ju inte man, så det är ju självklart att jag inte kan ett skit om datorer… Det kändes som en parodi på sexistiskt beteende… Mitt sällskap sa att han undrat om det var dolda kameran eller bara ett vanligt pucko. Det var det sistnämnda. Tror jag i alla fall.  Men det blir väl att skjuta på inköpet av en NAS— nej, just det, hade precis beställt en och betalat den också. Ja, ja. Om det blir makaroner och ketchup resten av månaden så har jag åtminstone en ny, blank och fin maskinpark.

