Etiketter

,

 

g20

Resting bitch face

Dagsform: sur. Fick ett mejl från en skribent som inte riktigt verkar ha koll på vad en redaktör eller skribent gör… Hen ville helst korta och ändra själv i sina artiklar och bad mig skicka tillbaka förslag på ändringar, ”annars blir det lätt fel”. Tack för det förtroendet och för att du sågar hela min erfarenhet och yrkeskunskap…

Speciellt eftersom hen tyckte att det var passande att mansplaina kaxa sig lite efter mitt första svar där jag lovade att hen skulle få godkänna alla ändringar före publicering. Där undslapp hen sig att ”Texten är faktiskt skriven för de initierade”. Nämen oj, lilla vännen! Alla de andra texterna jag redigerat inom just detta ämnesområde de senaste sju åren är tydligen inte lika ”initierade”. Eller menade du konstiperade? Annars kanske jag kan få rekommendera ett smärre kirurgiskt ingrepp för att få ut huvudet ur röven, pardonnez mon français.

