Etiketter

,

Det där med vilken typ av dator man har är kanske inte så spännande nuförtiden. En gång i tiden började jag med Mac, sedan gick jag över till pc pga jobb. Jag har haft ett antal olika stationära och sedan ett helt gäng bärbara pc. Men nu har jag bara använt Mac i fem år och det känns väldigt märkligt att inte ha någon längre.

En vän sa att det var universums sätt att ge mig en spark i baken, för jag har faktiskt haft den lilla pc:n i flera månader utan att installera den. Det gick ju så bra att använda Macen till allt jag behövde. Tills den inte gick att starta. Nåja, jag förlorade inte mer än ett par dagars jobb (och förstås en massa anteckningar, bilder och annat).Men nu har jag en pc med Windows 10 och försöker vänja mig vid att inte trycka på cmd när jag ska klippa och klistra och vid ett nytt word som inte fungerar riktigt som det gamla.

Det här är inte första gången jag förlorar saker för att datorn kraschar. Varken andra och tredje gången heller, får jag erkänna. Jag kände mig oerhört duktig för att jag hade en backupdisk, men den la av för tre veckor sedan och då kan man ju tycka att jag åtminstone kunde ha kopierat det jag jobbar, tillfälligt till någon annan disk… Men nej. Undrar hur många artiklar jag skrivit om hur viktigt det är att ta backup… Undrar hur många gånger jag skrivit ett beklagande blogginlägg som det här… Undrar om jag är riktigt klok, egentligen? Eller det behöver jag kanske inte undra.

