Etiketter

,

letter

Varför kan inte folk bara maila eller ringa?

Har inte varit utanför dörren på två dagar på grund av ett översättningsprov som var betydligt svårare än jag trott. Fast ganska kul. En i huset ringde och var skitarg för att jag inte sett att hen lagt en lapp i mitt postfack. Det är ju inte så att det plingar i lägenheten när någon lägger något i postfacket. Knasig människa. Eller är det bara jag som inte kollar posten helt neurotiskt i tid och otid utifall någon skulle lagt ett litet brev där? Vanligtvis vet jag när någon skickar något viktigt via snigelpost eftersom de mailar eller ringer först, men jag har annat för mig än att samla ihop gratistidningar och reklam varje dag. De flesta i huset som vill mig något kommer och ringer på dörren. Jag har i alla fall löst problemet med hen i huset och tänker inte ens läsa hens sura lapp, som uppenbarligen bara var till för att jag skulle få dåligt samvete och lösa ett problem som hade fixat sig direkt om hen kontaktat mig på något normalt sätt. Om det är något jag hatar så är det när någon antyder att man ska lösa deras problem för att det är så synd om dem. Det är fan synd om nästan alla i så fall.

angrydog

Så här glad blev jag av det telefonsamtalet…

 

