Etiketter

, ,

Supernatural_Season_1 jpg

Bror ”smart men inte så snygg” och bror ”snygg men inte så smart”. 

Jag har börjat titta på Supernatural. Sist av alla, jag vet. Har tio säsonger till att se på när jag klarat av den här. Försökte en gång tidigare, men jag blev lite uttråkad och sedan upptäckte  jag Torchwood. Gillade den bättre och efter den kom ju Doctor Who.Sedan glömde jag bort Supernatural. Nu har jag i alla fall sett drygt halva första säsongen, men  jag är inte superimpad direkt. Tror däremot att den blir bättre senare, så jag håller nog ut. Många serier brukar ta ett tag på sig innan de blir riktigt bra. Första säsongen känns mest som oändliga variationer på ett och samma tema: bror snygg och bror smart hittar något konstigt brott, som eventuellt är övernaturligt (eller eventuellt och eventuellt, självklart är det övernaturligt) de tar sig till den lilla håla där det hänt och löser det efter att ha ljugit om vilka de är, hamnat i någon lätt konflikt med polisen och någon blivit arg på dem för att de snokar runt. Det enda som varieras är motståndarna, men eftersom smart och snygg upprepar ungefär samma saker i varje avsnitt blir det lite tjatigt. Speciellt om man ser avsnitten efter varandra. Det avsnitt jag gillade mest hittills handlade om flygplan, för där var det lite annorlunda premisser. Det är ganska skräckfilmsläskigt på sina ställen. Men bara ganska. Och rätt underhållande.

Vet att det finns oändligt mycket Supernatural-fic, en hel del skrivet av människor som jag vet skriver jättebra, men jag är inte det minsta sugen än så länge. Fast det kan ju bero på att jag inte hunnit se så mycket än. Den där lusten att läsa fic brukar inte infalla förrän det är över (eller om det är paus mellan böcker eller säsonger).

