Etiketter

, ,

Ja, jag har nog lite resfeber eftersom jag ger mig iväg i morgon. Är inte så resvan längre. Ett slag reste jag ofta i jobbet och var van att ta mig runt själv och fixa allt som behövdes. Men det var ett tag sedan nu. Det är ingen lång resa, bara 4 nätter men jag reser själv och ska bo på hotell själv. Eftersom värdparet ordnar party (vi firar att de varit gifta i tio år) och gemensamma aktiviteter får jag försöka sysselsätta mig själv i Brighton resten av tiden. Men jag ska köpa manga, dräggla över klänningarna på Get Cutie och dricka afternoon tea och läsa e-böcker. Är inte riktigt van vid alla flygregler (får man ha med sig skohorn i metall? Hoppas det, jag har ett par kängor som jag inte får på mig annars…) och att man måste fylla över hudkräm och annat tjafs i små pytteförpackningar som ändå inte kommer att räcka. Ja, ja. Det blir nog bra. Insåg idag att hotellet inte tar kort, så jag måste växla pengar i morgon. På dagen. Jag vill inte irra runt på flygplatsen och leta växlingskontor.

Kommer också att få se den här live igen (numera bakom plexiglas) .

bansky

Den påminner mig om när jag varit på bio och sett X-men och min salig make frågade mig vilka som var med i filmen:
Jag: ”Patrick Stewart och Ian McKellen”
SM: ”Var de ihop?”
Jag: ”Nej.”
SM, med ett brett leende: ”Fast det hade du väl hoppats på.”
Han kände mig så väl…

 

 

