Etiketter

, ,

banksy-street-art-tours-london

Önskar att jag kunde göra så här med hela min lägenhet just nu. Nej, egentligen inte. Att sopa in allt under något annat är ingen bra lösning i längden (dessutom skulle det se väldigt konstigt ut med en meterhög klump mitt under mattan…).

I stället för att städa gör jag lite vad som helst, till exempel funderar över om det skulle bli roligare att köra dammsugaren om jag samtidigt cosplayade i maiduniform. Andra kreativa lösningar som inte fungerar är till exempel att bära ut all disk i grovsoprummet, slänga mattorna eller flytta. Men det går ju inte. Då måste man ju flyttstäda/skaffa nya mattor/köpa nya muggar, tallrikar och kastrulle. Inte så realistiskt och dessutom vore det mot mina principer att slänga fungerande saker. Nej, det blir nog att städa på det gamla hederliga sättet. Jag skulle inte vilja anlita någon att städa eftersom jag: 1. Har en ganska liten lägenhet och borde klara det själv. 2. Aldrig skulle vilja visa hur stökigt jag egentligen har det för någon annan. Funderar fortfarande på att göra det i aftonklänning/star trek-uniform/björndräkt.

 

