Etiketter

, ,

s-UNYPL-largeHar skrivit om Romancepodden förut och kommer säkert att göra det igen. Den går från klarhet till klarhet och jag ser fram emot varje avsnitt. Upptäckte att de även har en blogg där de recenserar böcker på ett sätt som verkligen lockar till läsning.
En sak de tog upp i podden var inte vilja läsa böcker med alltför heta scener på allmänna kommunikationer. Brukar haja till när folk sitter och läser sådant som om det vore Dagens industri. Såg en gång en person som satt och läste Historien om O på tunnelbanan och upptäckte att jag blev lite generad. Å den personens vägnar. Å andra sidan säger det kanske mer om mig…
Om man inte vill lämna boken hemma så gäller att försöka tajma in sexscenerna så att de inte infaller just på tunnelbanan. Har det just varit en sådan scen kan man oftast läsa en stund innan personerna i boken börjar ligga igen. Men ibland gör det ju det ändå…Det har hänt att jag låtit bli att ta upp en bok jag håller på med när jag kan ana att det närmar sig the hot & heavy. Men det där gäller ju inte bara de porriga inslagen, utan också sorgliga scener. Vill inte gärna sitta och snyfta offentligt, och jag kan vara väldigt lättrörd när jag läser eller lyssnar.

