Etiketter

hangover-sick-food-remedies-12Läste om värsta reseminnet på en annan blogg och funderade över vad som är mitt värsta reseminne. Inte när vi bokat rum på ett motell i USA via nätet (detta var i nätets barndom och vi kände oss väldigt hightech innan vi faktiskt fick se var vi bokat). Motellet var inte direkt higtech och låg i ett område som guideböcker förmodligen skulle säga att man borde undvika. Vi undrade lite stillsamt vilken bok eller deckarserie vi hamnat i när vi klev in i lobbyn. De som hängde runt receptionen, eller halvlåg på spruckna vinylsoffor var lindrigt nyktra (eller något åt det hållet), mer eller mindre påklädda (mest mindre) och åtminstone en hade något som såg ut som en pistol i byxlinningen. En annan satt och petade naglarna med en stilett. Vi gapade lite diskret, log artigt, tog våra rumsnycklar och började genast leta efter någon annanstans att bo… Men det var ju mest intressant, i alla fall i efterhand.

Värsta minnet var nog på en annan jobbresa i London där jag blev allt sjukare. Första dagen och kvällen gick bra, men sedan gick det snabbt utför. Resten av tiden låg jag på mitt rum med tilltagande halsböld och knappt kunde få i mig vatten. Ringde hem och grät lite då och då och trodde att jag skulle dö eftersom jag knappt kunde svälja och hade så ont. Var så sjuk på hemresan att jag knappt minns något, utom att en avlägsen bekant som satt bredvid mig försökte konversera och inte verkade förstå att jag 1) Inte kunde prata, 2) Hade väldigt ont, 3) Hade hög feber. Då diskuterar man ju väldigt gärna utvecklingen i IT-branschen…
Åkte in på sjukhus direkt och fick dropp eftersom jag var rejält uttorkad. Att vara så sjuk är illa nog men att vara det på resa är ett rent helvete. Tur i alla fall att det inte var något skruttigt hotell utan ett ganska bra.

