Etiketter

, ,

Dead 7 är en film som produceras av den amerikanska sci-fi-kanalen Syfy och enligt uppgift en postapokalyptisk western, något slags extremt b-filmig b-film á la Shark Attack. Okej. Fast egentligen borde den väl heta vad flera artiklar kallat den: Boybands vs Zombies, eftersom rollerna spelas av medlemmar från Backstreet, Nsync, 98 Degrees mm.

Först trodde jag att det var ett skämt, men det är faktiskt på allvar. Det låter väldigt mycket som någon fanfic jag läste för hundra år sedan, när jag tog mina första stapplande steg ut i fandomvärlden. Men jag kommer inte att se den. Inte bara för att jag tror att den blir extremt urusel (man tar nästan fram skämskudden bara av att läsa om filmen) utan för att jag kommer att bli väldigt besviken om inte alla i fanficen filmen är gay.

deady-poster-art

