Etiketter

, ,

En annars mycket rar granne plötsligt säger något som får mig att vilja dunka huvudet i väggen. Någon i huset har gjort en ”mätning” som visat att wifi-nätverket ”strålar” och då sprider sig förstås hypokondrin. Det är väl alltid bra att ha något att skylla på. Jag har faktiskt nog med att försöka klara av mitt eget liv, att försöka lägga över ansvaret för sina problem på mig gör mig bara förbannad, jag har varit arg sedan igår. Frågan är om jag ska berätta att jag har två trådlösa datorer, Ipad, mobil, trådlös fast telefon, styrplatta, skrivare och snart en trådlös Nas? Kanske inte. Eller kanske ändå. Det är så himla ojust.

Att det strålar ut från min lägenhet
Är enligt min granne en olägenhet
Vid väggen är strålningen extra stark
För där, vet hen, står min datorpark
Problemen som upplevs är säkert på riktigt
Men de är inte mina och detta är viktigt
Att ge sig på vad jag gör hemma hos mig
Är ett intrång och verkligen inte okej
Så mitt enda budskap och besked
Är att hemma vill jag få vara ifred
Jag kan tyvärr inte åtgärda detta
Kanske passar en liten foliehätta?

12301690_10156290159135597_4167920542866398430_n

 

