Etiketter

,

 

Bokutmaningar är verkligen en utmaning för mig. Inte för att jag har svårt att hinna med att läsa ett visst antal böcker under ett år, tvärtom. Det svåra är att passa in de böcker jag verkligen vill läsa i olika kategorier. För det första läser jag om böcker. Hela tiden. Eller om det kommer en ny bok i en serie jag följer så måste jag ofta läsa om hela serien från början för att komma in i rätt stämning. Eller kanske redan på en gång. Harry Potter-böckerna brukade jag stå och köa för att köpa när de släpptes. Sedan läste jag boken 2-3 gånger i rad. Sedan kan jag bestämma mig för en viss bok, men inte känna alls för den när jag väl har den i handen och läser något helt annat. Eller börjar på en serie med tio böcker eller mer, kommer på att jag vill läsa om en annan serie och sedan har jag glömt bort hela bokutmaningen.

Men i år ska jag inte glömma. Tre månader har jag klarat av.

